close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

ככה תיקחו שליטה על החיים שלכם

מערכת שורשכח תמוז, תשפ20/07/2020

אם כבר רוצים להשתלט חזרה על החיים שלנו ולזכות שוב בתחושה של ביטחון, רוגע, שליטה והנאה כללית מהחיים, למה לא לעשות זאת באמצעות תהליך שגם ישפר את הבריאות הגופנית שלנו?

תגיות:
צילום: shutterstock

החיים בעולם של היום אינם פשוטים, טריוויאליים או קלים להתמודדות, לפחות עבור חלק משמעותי ביותר מהאוכלוסייה המתמודד עם קשיים יומיומיים לא פשוטים. לצד בעיות קונקרטיות ונקודתיות דוגמת התמודדות עם מגפה עולמית או השלכותיה ההרסניות על שוק העבודה (דוגמה אחת מני רבות, הרלבנטית לימינו...), אחוז ניכר מהאוכלוסייה במדינות מערביות דוגמת ישראל מדווח על מקרים של חרדות, דיכאון או הרגשה כללית כי חייהם פשוט אינם בשליטתם. כיצד בכל זאת ניתן לקחת שליטה חזרה על החיים שלכם ולעלות על דרך טובה ומבטיחה יותר? להלן שלושה רעיונות לדרכים לקחת שליטה על החיים שלכם, דרכים אשר

צילום: shutterstock
סייעו לאינספור אנשים לעשות זאת בהצלחה מרובה עד כה, ואולי גם לכם/ן –

ללמוד כיצד לקחת שליטה על החיים שלנו ולסייע לאחרים גם יחד – קורס קואוצ'ינג
בעשורים האחרונים פותחו שיטות רבות ללמידת דרכים יעילות ומועילות לחיות ולהתנהל בעולם, ומיליונים רבים של אנשים בכל רחבי העולם מתנסים בשיטות אלו. אחד מהשמות המוכרים ביותר בהקשר זה הוא קואוצ'ינג.

קורס קואוצינג הוא בעצם מסלול לימודים במסגרתו הופכים התלמידים לקואוצ'רים – מדריכים המסייעים לאנשים אחרים לקחת שליטה על חייהם ולנתב אותם לכיוונים טובים ורצויים. אך היכרות מעמיקה יותר עם עולם הקואוצ'ינג מעלה תמונה מעניינת – אנשים רבים הנרשמים לקורס קואוצ'ינג עושים זאת לאחר שהתנסו בקואוצינג כמה פעמים (כלומר – היו בצד של המטופלים, או המאומנים), והבינו כי מדובר בשיטה יעילה ומצוינת לעשות סדר בחיים, להשתחרר מהרגלים לא טובים ולסגל הרגלים רצויים ולעלות על הדרך להצלחה ושגשוג חיצוניים ופנימיים גם יחד. הם מבינים כי השתתפות בקורס קואוצינג היא דרך מצוינת להמשיך לעבוד על עצמך ועל החיים שלך, במקביל לרכישת ידע, ניסיון ובהסמכה לעסוק בקואוצ'ינג בעצמם. כלומר, קורס קואוצ'ינג מהווה בעצם דרך יעילה ביותר לקחת שליטה על החיים שלנו, ובו בזמן לרכוש לעצמנו מקצוע ותחום עיסוק חדש במסגרתו נוכל להתפרנס ולסייע לאנשים אחרים לקחת שליטה בעצמם על חייהם. הרגשת הסיפוק המתקבלת מכך היא עצומה ומתגמלת ביותר.

מדיטציה וויפאסנה
בשנים האחרונות גוברת במדינות המערב וספציפית בישראל גם המודעות והפופולאריות של שיטות שונות של מדיטציה, אחת המוכרות והמוסדרות שבהן היא הוויפאסנה.

"מדיטציה" הוא שם כללי לתחום של פרקטיקות באמצעותן מתרגלים את ריכוז התודעה ואת היכולת להתבונן – להתבונן בגוף שלנו ובתחושות הבלתי פוסקות החולפות בו, להתבונן בתודעה שלנו ובצורות בהן המחשבה שלנו פועלת וגורמת לנו להרגיש שאנחנו מאבדים שליטה על החיים שלנו. באמצעות ריכוז והתבוננות שיטתיים אלו, נחשפים רבים מדפוסי הפעולה של התודעה ותהליך של ריפוי נפשי מתחיל משם. למעשה, מדובר בסוג עתיק ואלטרנטיבי של טיפול.

סדנאות וויפאסנה הן סדנאות מדיטציה מרוכזות, במהלכם מתנהלים בשתיקה גמורה ונמנעים למשך כמה ימים כמעט מכל פעולה אליה רגילים, על מנת להתרכז במדיטציה. אינספור אנשים מכל קבוצות הגילאים והאוכלוסייה שהשתתפו בסדנאות אלו בארץ ובחו"ל דיווחו על חוויות משנות חיים, לא פחות מכך! 

תחביבים ופעילות גופנית
הדרך השלישית אותה אנו יכולים להציע כדרך ללקיחת שליטה על החיים שלכם היא פיתוח והתעמקות בתחביב זה או אחר, וספציפית בסוגים שונים של פעילות גופנית. אינספור מחקרים הראו כי פעילות גופנית סדירה משפרת לא רק את מצב הגוף אלא גם את מצב הרוח, מביאה לשחרור במוח של חומרים מרגיעים ומשרי הרגשה חיובית, מסייעת להתרכז ולהתפקס באופן כללי בחיים ועוד.

אם כבר רוצים להשתלט חזרה על החיים שלנו ולזכות שוב בתחושה של ביטחון, רוגע, שליטה והנאה כללית מהחיים, למה לא לעשות זאת באמצעות תהליך שגם ישפר את הבריאות הגופנית שלנו, יקנה לנו הרגלים בריאים ומומלצים ויסייע לנו ללמוד ולהתמקצע בתחום עיסוק ופעילות חדש?... פיתוח תחביב לעומק ולאורך זמן, הן בעולם הפעילות הגופנית והן מחוץ לו, מהווה עבור רבים את הדרך להחזיר את הסדר לחיים, להצליח להתרכז במה שבאמת חשוב וטוב עבורם ולהתנקות מדפוסי מחשבה, הרגלים ודרכי פעולה אשר אינם מיטיבים עימם.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה